GRUPA TEMATYCZNA TRANSPORT I PRZESTRZEŃ

TRANSPORT

Komunikacja miejska

  • niezuwzględnianie potrzeby obecnych i nowopowstających osiedli

  • słabe skomunikowanie wewnątrz dzielnicy, zwłaszcza z częścią Łęgu

  • mała liczba tramwajów niskopodłogowych

  • opóźnienia autobusów

  • brak wiat na niektórych przystankach

  • zbyt mało kursów linii 142, z krótka linia 142 (wydłużenie do Krakowskiego Parku Technologicznego)

  • zbyt mała ilość kursów autobusów na ul. Sołtysowskiej, zwłaszcza w godzinach szczytu, autobusy o małej przepustowości

Chodniki i przejścia dla pieszych

  • chodniki na osiedlach wymagające remontu (np. os. 2 Pułku Lotniczego od przystanku Al. Jana pawła II do ul. Medweckiego)

  • brak chodnika lub zbyt wąskie chodniki na odcinkach uczęszczanych także przez dzieci, m.in ul. Ciepłownicza, Podbipięty, ul. Centralna od M1 w stronę ZIKITu

  • brak ścieżki wzdłuż Wisły oraz połączenia Al. jana Pawła II – Łąki Nowohuckie – Bulwary Wiślane

  • brak świateł/pulsującego oznakowania przejścia dla pieszych przy ul. Medweckiego

Scieżki rowerowe

  • brak ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Podbipięty

Rozbudowa infrastruktury drogowej

  • brak planowania infrastruktury drogowej w miejscach nowych inwestycji

  • korki na drogach dojazdowych

  • zbyt duży ruch na ul. Sołtysowskiej,  zagrożenie dla pieszych

  • źle zroganizowane okolice Centrum Wystawienniczego

  • brak dojazdu do inwestycji wzdłuż Nowohuckiej

  • korki na Nowohuckiej, zwłaszcza w godzinach szczytu i w trakcie targów

Poprawa infrastruktury drogowej

  • brak miejsc parkingowych

  • osoby parkujące spoza dzielnicy

  • niebezpieczeństwo dla pieszych, duże natężenie ruchu (ul. Sołtysowska)

  • trudne skrzyżowania Sołtysowska/Podbipięty/NMP oraz Centralna/Sołtysowska

PRZESTRZEŃ

Zagospodarowanie przestrzenne

  • brak planów zagospodarowania przestrzennego

  • grodzenie przestrzeni

  • niszczenie pasa startowego

  • nieuregulowane kwestie związane z prawem własności

Nowe inwestycje mieszkaniowe

  • intensyfikacja zabudowy wielorodzinnej (zwłaszcza grodzonych osiedli)

  • infrastruktura nienadążająca za intensyfikacją zabudowy wielorodzinnej

  • brak ograniczeń gęstości zabudowy

  • ciągły plac budowy (niebezpieczeństwo dla dzieci, hałas)

  • brak możliwości wpływu na deweloperów i sposób zabudowy

  • brak planu na zorganizowanie terenów zielonych przy nowopowstających inwestycjach

  • problem miejsc postojowych przy nowych inwestycjach, nieuwzględnianie miejsc zgodnie z polityką parkingową miasta (współczynnik)

Pozostałe inwestycje

  • brak zgody na plan budowy „ratusza” na Centralnej

Działki do zamiany lub wykupu

  • przy ulicy Lema

  • przy SP 155, brak dojazdu do szkoły

TERENY ZIELONE

Tereny zielone do rewitalizacji

  • między Aleją Pokoju a Wisłą

  • na starych Czyżynach teren między MPO a domami

  • okolice starego hangaru na os. II Pułku Lotniczego

  • za Muzeum Lotnictwa

  • przy ul. Sołtysowskiego (okolice DPS)

  • między Sikorki a Tomickiego

  • między Biedronką a starymi tarkami przy Lotosie

  • rzeczka Łęgówka, płynąca wzdłuż ulicy Centralnej i Sołtysowskiej oraz rzeczka za Łąkami Nowohuckimi

Lasku Łęgowski

  • niewykorzystany potencjał Lasku Łęgowskiego

  • niedostępny rekreacyjnie

  • brak połączenie dla pieszych i rowerów z bulwarmi i międzywałem Wisły

Park Lotników

  • brak połączenia z terenem Muzeum Lotnictwa

  • zmniejszanie powierzchni parku

  • zły stan alejek

  • brak oświetlenia, toalety publicznej, pryszniców, wodopoju dla ludzi i zwierząt

Ogródki działkowe

  • nieuporządkowane ogródki działkowe: okolice Areny i Parku Lotników, za Lamusownią, okolice ul. Sołtysowskiej, za Philipem Morrisem

  • nieuregulowany stan prawny
© 2014. All rights reserved.
PRACOWNIA OBYWATELSKA
design Ewa Skrzypiec
code Lech Dulian