Jako weteran handlu podaję Wam krótkie, rzeczowe i szczere informacje pozwalające uniknąć oszustwa, tudzież nie dać zrobić się „w balona” decydując się na zakup w jednym z kanałów sprzedaży operatorów komórkowych.
Rodzaje sprzedaży operatorów dzielimy na dwie główne kategorie:
Zdecydowana większość reklamacji jest spowodowana świadomymi i nieświadomymi kłamstwami konsultantów. Świadomymi wynikającymi z korzyści(premie za sprzedaż), nieświadomymi (wynikającymi ze złego przeszkolenia).
Osoby pracujące na infoliniach zatrudnione najczęściej przez agenecję pracy tymczasowej generują duży przemiał w firmie, a co za tym idzie jakość i ilość ich nabytej wiedzy merytorycznej nie jest powalająca. Co za tym idzie – sugeruję załatwiać sprawy raczej w salonach i brać na wszystko potwierdzenie pisemne.
W przypadku zawarcia umowy na odległość jako klienci prywatni, macie zawsze 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn. Pamiętajcie o tym!
Jako firma nie macie już tego prawa, a więc proszę – bądźcie bardzo ostrożni decydując się na zakup czegokolwiek.
Nie rozmowa handlowa, a papier jest dokumentem zobowiązującym obie strony do umowy, dlatego do niego powinniście przywiązywać szczególną uwagę:
W tym rodzaju sprzedaży istnieje kilka zasadniczych różnic. Widzimy z kim rozmawiamy i wiemy, gdzie możemy wrócić w razie problemów – konsultant jest tego świadomy, a w przypadku sprzedaży telefonicznej – niekoniecznie.
Najlepszym rozwiązaniem jest poznanie jednego, konkretnego sprzedawcy i załatwianie spraw tylko u niego. Taki człowiek nas raczej nie oszuka, bo wie że możemy jeszcze wrócić choćby ze znajomym i zapewnić mu dodatkowy kontrakt. Salon jest miejscem, gdzie zazwyczaj tak samo jak w sprzedaży na odległość punktuje się nowe umowy. Musimy jednak brać pod uwagę fakt, że konsultanci w punktach oprócz przeszkolenia sprzedażowego przechodzą również szkolenie posprzedażowe – obsługowe, a co za tym idzie możemy wszystko załatwić u jednej osoby.
Jeżeli masz możliwość, to nie chodź załatwiać spraw sam o ile się na tym nie znasz. Zostaniesz prawdopodobnie zjedzony z kopytami.
– „Pan mi pomoże, bo ja ciemny jestem w tym”
W tym momencie dajemy sprzedawcy popis do pozbycia się starych urządzeń z magazynu, oraz sprzedania najbardziej korzystnego dla niego pakietu. Nieświadomy weźmie przecież wszystko co mu podsunę.
– „Pan mi przedstawi najlepszą ofertę”
(najlepszą dla mnie, czy dla Ciebie?)
Sprzedawcy są wbrew pozorów przeszkoleni z rozpoznawania segmentu klienta i nawet nie chcąc podświadomie klasyfikują każdego człowieka.
Jeżeli już musimy załatwić sprawę sami, to powinniśmy się do niej dobrze przygotować.
Zadać sobie pytania, jaki telefon mnie interesuje? Czy robię dużo zdjęć? Ile mogę przeznaczyć na urządzenie? Ile dziennie piszę i rozmawiam?
Przed każdą wizytą można profilaktycznie wejść na stronę sklepu internetowego docelowego operatora i sprawdzić ceny abonamentów i telefonów. w ten sposób zorientujemy się:
a) gdzie jest korzystniej
b) czy pakiety podane na stronie/przez telefon są zgodne z pakietami podanymi w salonie.
Każdy sprzedawca ma obowiązek przedstawienia całej gamy produktów danej firmy w obawie przed chociażby „tajemniczym klientem”.
Pamiętajcie że nie macie obowiązku niczego dodatkowo kupować.
Koniecznie poproś o podsumowanie ilości i wielkości wybranych pakietów minut czy sms-ów, długości umowy oraz wszelkich opłat abonamentowych. Każda z liczb musi mieć swoje miejsce w regulaminie, który konsultant powinien nam przedstawić.
Zawsze, każdym sklepie, zarówno w kwestii obsługowej jak i sprzedażowej wszystko musi być udokumentowane na papierze, gdyż tylko w ten sposób możemy reklamować ewentualny błąd sprzedawcy.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.