#ngo – nowe technologie dla organizacji obywatelskich

#ngo /SZKOŁA to kompleksowy program wsparcia dla małopolskich ngo w zakresie funkcjonowania organizacji w Internecie: wykorzystania nowych technologii jako efektywnej formy dotarcia do odbiorców i promocji, sposobie pozyskiwania funduszy oraz narzędzi ułatwiających szeroko rozumiane zarządzanie wizerunkiem i zasobami.

IDEA

Wierzymy, że że jednym ze sposobów budowy silnego trzeciego sektora działającego w oparciu o wysokie standardy jest upowszechnianie wykorzystywania przez organizacje obywatelskie nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Zauważyliśmy, że ogromy potencjał tych narzędzi nie jest w pełni wykorzystywany przez organizacje pozarządowe. Dlatego przy w sparciu finansowym Funduszu Inicjatyw Obywatelskich stworzysliśmy Szkołę Nowych Technologii dla Małopolskich Organizacji Pozarządowych.

Założenia projektu

Podczas trwającego pół roku projektu

  • w 5 małopolskich miastach odbędą się seminaria na temat nowoczesnych technologii dla NGO
  • podczas 25. godzin szkoleń przedstawiciele 30. wybranych NGO będą mieli szansę zdobyć kompleksowe umiejętności przydatne w działalności ich organizacji
  • 10 najbardziej zaangażowanych organizacji otrzyma indywidualne wsparcie specjalistów pozwalające im zaistnieć, lub poszerzyć swoją działalność w internecie
  • przeprowadzimy kompleksowe badania dotyczące wykorzystywania przez organizacje technologii i narzędzi internetowych, którego wyniki i analizy opublikujemy w internecie
  • wiedzę zgromadzoną i przekazywaną podczas Szkoły udostępnimy w ogólnodostępnych poradnikach.

Rekrutacja

10 lipca – 4 sierpnia
Podczas oceny brane będą pod uwagę motywacja i potencjał organizacji (ale mierzony nie wielkością czy kondycją finansową organizacji, a kreatywnością oraz wizją wykorzystania nowych technologii w działaniach) (15/18 pkt) .
Premiowana będzie także obecność przedstawicieli organizacji na seminariach informacyjnych (3/18 pkt) .
Szczegóły oceny w formularzu rekrutacyjnym.
Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone 9 sierpnia.

Lista zakwalifikowanych uczestników

Gratulujemy wszystkim zakwalifikowanym! Do zobaczenia już 21. lub 22. sierpnia.
Na potwierdzenia udziału czekamy do 18. Sierpnia.

Grupa Zaawansowana

  1. Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów
  2. Stowarzyszenie Podhalanskie Amazonki
  3. Fundacja Biuro Inicjatyw Społecznych
  4. Dzieło Pomocy św. Ojca Pio
  5. Fundacja Kraina Zdrowia
  6. Fundacja Jaśka Meli Poza Horyzonty
  7. Stowarzyszenie ESN Polska (sekcja ESN AGH Kraków)
  8. Stowarzyszenie Doradców Europejskich PLinEU
  9. Fundacja FREE walking TOUR
  10. Fundacja Partnerstwo dla Środowiska
  11. MATIO Fundacja Pomocy Rodzinom i Chorym na Mukowiscydozę
  12. FRDL Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji
  13. Stowarzyszenie Lokalnych Ośrodków Twórczych
  14. Stowarzyszenie Teatr Mumerus
  15. Bank Żywności w Krakowie
  16. Stowarzyszenie WIOSNA
  17. MediaTory

Lista rezerwowa – zaawansowani: 

  1. Stowarzyszenie Willa Decjusza
  2. Stowarzyszenie Pomocy Chorym Dzieciom LIVER
  3. Polskie Towarzystwo Zwalczania Chorób Alergicznych Oddział w Krakowie
  4. Mała orkiestra świątecznej pomocy

Grupa Początkująca

  1. Myślenicki Klub Fantastyki
  2. Fundacja na Rzecz Osób Niepełnosprawnych – Bona Fide
  3. Fundacja bez przeszkód
  4. BĄDŹMY RAZEM Stowarzyszenie Hospicyjne w Wiśniowej
  5. Fundacja Odkryj Talent
  6. Stowarzyszenie KAT Dobczyce
  7. Caritas Archidiecezji Krakowskiej
  8. Fundacja Teatru Ludowego w Krakowie
  9. Fundacja Nowe Centrum
  10. Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły im. Bohaterów Tajnego Nauczania w Dziekanowicach
  11. Fundacja Wiatr Woda
  12. Fundacja Rozwoju Terapii Rodzin Na Szlaku
  13. Tarnowskie Zrzeszenie Sportowe Niepełnosprawnych START
  14. KOBIETA W REGIONIE
  15. UKS Andrusy Lipnik
  16. Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
  17. Stowarzyszenie Most Kobiet

 Lista rezerwowa – początkujący:

  1. Zrzeszenie Studentów Polskich
  2. Krakowski Klub Piłki Stołowej
  3. Fundacja Ziemi Krakowskiej
  4. Fundacja Akademia Zdrowych Pleców
  5. Polskie Stowarzyszenie Psychologów Praktyków
  6. Stowarzyszenie Dobroczynne BETLEJEM

Terminy

Wszystkie zajęcia będą odbywać się  w godzinach 10.00 – 15.00

Grupa początkująca:
21 sierpnia
5, 18 września
3,9 października

Grupa zaawansowana:
22 sierpnia
6,19 września
2,10 października

Program szkoły

1. Internet i WEB2.0 – spotkanie wprowadzające
• kompendium internauty – podstawowe pojęcia, trendy i statystyki
• internet i internauta w Polsce
• społeczeństwo informacyjne – główne kierunki rozwoju
• organizacje pozarządowe w świecie internetu
• grupy docelowe ngo i internetowe kanały dotarcia
• internet a inne media – wrogowie czy przyjaciele? (grupa zaawansowana)
• czym jest i co zmienił w sieci trend WEB2.0 (grupa zaawansowana)
• internet mobilny (grupa zaawansowana)

2. Projektowanie stron internetowych
• projektowanie zorientowane na użytkownika
• analiza grupy docelowej i jej zachowań w sieci – tworzenie „person” (grupa zaawansowana)
• atrakcyjność a funkcjonalność (usability, accesibility, user experience)
• tworzenie architektury informacji (grupa zaawansowana)
• prototypowanie i testowanie projektów stron internetowych (grupa zaawansowana)
• nie taka czarna magia – łatwe i tanie tworzenie serwisów w oparciu o system WordPress
• copywriting – jak napisać dobre teksty?
• czy ktoś wchodzi na moją witrynę? (Google Analytics)
3. Pozycjonowanie i marketing w wyszukiwarkach
• czym jest Search Engine Marketing i Search Engine Optimization?
• ewolucja wyszukiwarki internetowej Google – TOP1? (grupa zaawansowana)
• dlaczego warto reklamować się w wyszukiwarce Google?
• strategie SEM (grupa zaawansowana)
• SEO – pozycjonowanie organiczne w praktyce
• analiza sytuacji (grupa zaawansowana)
• określenie słów kluczowych (grupa zaawansowana)
• optymalizacja strony (grupa zaawansowana)
• content marketing (grupa zaawansowana)
• link building (grupa zaawansowana)
• analiza efektów (grupa zaawansowana)
• Black Hat – uważaj jak Cię pozycjonują
• linki sponsorowane – Google AdWords
• podstawy Adwords
• jak uruchomić swoją pierwszą kampanię (grupa początkująca)
• tworzenie efektywnej kampanii (grupa zaawansowana)
• kampanie w wyszukiwarce a sieć reklamowa (grupa zaawansowana)
• optymalizacja kampanii (grupa zaawansowana)
• copywriting w dobie clutteringu
• pomiar konwersji działań – narzędzia Google: Analytics, AdWords, Narzędzia dla Webmasterów

4. E-mail marketing
• jak w praktyce działa e-mail marketing?
• jak pozyskać bazę mailingową?
• różnice pomiędzy bazą własną, a bazą zakupioną (grupa zaawansowana)
• za pomocą jakich narzędzi wysłać newsletter? (np. Freshmail)
• targetowanie kampanii
• jak przygotować skuteczny mailing?
• mierzenie efektów wysyłki

5. Marketing w mediach społecznościowych
• zrozumienie idei mediów społecznościowych
• Facebookiem – konfiguracja konta prywatnego, problem prywatności w sieci
• Facebook – konfiguracja strony komercyjnej i podstawowe działania w jej ramach
• jak przygotować kampanię reklamową w serwisie Facebook? (grupa zaawansowana)
• jak rozbudować Fanpage na Facebooku o dodatkowe zakładki (grupa zaawansowana)
• integracja Facebooka ze stroną internetową (grupa zaawansowana)
• partnerstwo z blogerami – ciekawe akcje
• video promocje w serwisie Youtube

Partnerzy

Projekt współfinansowany ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

FIO_MPiPS_logo_male

Projekt realizowany jest w formule partnerstwa publiczno-społecznego. Partnerem publicznym jest Gmina Miejska Kraków reprezentowana przez Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa – Referat Miejskiego Ośrodka Wspierania Inicjatyw Społecznych MOWIS.

KRAKÓW-logo MOWIS-logo-poziom-300x212

© 2014. All rights reserved.
PRACOWNIA OBYWATELSKA
design Ewa Skrzypiec
code Lech Dulian